Badania rynku. Silna pozycja w branży, w czasie kryzysu
Badania rynku są skutecznym w realizacji elementem strategii biznesowej. Można je realizować zarówno do sprawdzenia efektywności nowych pomysłów biznesowych, jak i w fazie stabilizacji, czy też kryzysu. Szybka realizacja i niski nakład kosztów badań rynku w porównaniu z ich efektywnością pozwala na powtarzaną ich realizację. Badania rynku należy jednak prowadzić z zachowaniem wszelkich ram naukowych – aby uzyskać rzetelne wyniki, przez co warto powierzyć to zadanie ekspertom.
Najlepszy wybór przez podjęciem decyzji biznesowych
Działania związane ze zgromadzeniem danych różnego typu, późniejszym ich porządkowaniem i analizą w konkretnym celu – tak można w skrócie opisać badania rynku. Rzecz nie jest jednak taka prosta. Do samego gromadzenia danych służą różne techniki, a często właśnie ta I faza badań bywa najbardziej pracochłonna i czasochłonna. Najlepsi eksperci wiedzą jednak, które z technik wykorzystać, aby zoptymalizować czas, jak i koszty. Posługują się więc sprawdzonymi technikami badawczymi, tj: ankietyzacja telefoniczna, ankietyzacja online, prowadzenie badań jakościowych w postaci wywiadów indywidualnych i pogłębionych, czy też kwestionariusz papierowy, standaryzowany- bezpośredni.
Poza wymienionymi technikami – ilościowymi i jakościowymi, które posługują się metodą wywoływania nowych danych. Centrum badawczo-Rozwojowe biostat stosuje również metody mieszane, które wykorzystuje dane już istniejące – zastane. Są to:
- Analizy SWOT,
- Desk research,
- Tajemniczy klient.
Dopasuj badania do celów strategicznych swojego przedsiębiorstwa – co chcesz uzyskać?
Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® proponuje badania rynku w zakresie takich przestrzeni jak:
- satysfakcja oraz preferencje zakupowe pośród klientów,
- rozpoznawalność marki, identyfikacja z marką, promowanie marki,
- obecność marki w mediach, także w mediach społecznościowych,
- testy opakowań produktów oraz testy prototypów produktów,
- pozycjonowanie marki na rynku i jej rozpoznawalność,
- analiza udziału w branży firm konkurencyjnych,
- analiza i charakterystyka odbiorcy-konsumenta,
- atrakcyjność cenowa produktów i usług.
Zyskaj tak jak inni partnerzy Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®
W ponad 15 letniej działalności ekspertów Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®, nasi specjaliści przeprowadzili ponad 2000 badań dla polskich i zagranicznych kontrahentów, wprowadzając metody sprawdzone na polu naukowym do sektora biznesowego. Działając w branżach takich jak: turystyka i transport, szkolnictwo wyższe, instytucje życia publicznego, rynek FMCG, sektor finansów, medycyna oraz farmacja; wiemy jak ważne są sprawdzone i rzetelne prace ekspertów w dziedzinach:
- statystyki,
- analizy matematycznej,
- marketingu,
- analizy gospodarczo-społecznej,
- socjologii,
- statystyki medycznej.
Działamy na zasadzie partnerskiej współpracy – skontaktuj się i sprawdź, co możemy zaoferować dla Twojej firmy!
Tel: 668 300 664